Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker
Lilypie 6th to 18th PicLilypie 6th to 18th Ticker

Sunday 30 December 2012

My Greatest Endurance Run 2012 Part 1: Beaufort 60km Endurance Run 2012

Okey... blog yang lapas cerita pasal larian ku dari yang ampir 12km sampai ke Full Marathon 42.195km. Kali ani aku kan bercerita sedikit pasal my greatest endurance run yang ku ikut bagi tahun 2012 ani. Ani Part 1. 

Beaufort 60km Endurance Run 2012

Macamana buleh ku register larian jarak jauh ani??  Lapas ku ikut beberapa acara Full Marathon aku pun berhasrat untuk mengikuti acara larian jarak jauh yang lebih jauh dari full marathon 42.195km. Acara ani bukanlah larian jarak jauh atau lebih dikenali dengan Ultra-Marathon yang pertama yang ku ikuti ani adalah yang kedua bagi ku yang pertama Ultra-Marathon ku ikuti adalah The North Face 100 Singapore (akan ku ceritakan di blog penutup tahun 2012). Aku register acara ani sebelum aku mendapat kecedraan lututku selapas TNF100 atu. Sebalum atu memanglah berkobar-kobar semangat ku kan ikut acara ani. Tapi selapas TNF100, APBIM & SCMS dan kecedraan pada lutuku aku jadi was-was sama ada kan ku taruskan atau inda Beaufort 60km ani. Tapi beberapa hari sebelum acara ani berlangsung aku bertekat kan ikut serta saja acara ani. Target asal sampai saja nda payah kan memikirkan personal best atau apa-apa saja. Yang penting sampai. Acara ani ku angap sebagai larian eXtreme pasalnya larian bermula jam 7.15am dan keadaan cuaca yang agak panas terik. Sepanjang larian keadaan lagit membiru saja... PANAS!!!! Larian bermula dari Beaufort dan menuju ke Kuala Penyu dalam jarak 60km. 



Ani tah peserta-peserta yang ikut serta dalam acara larian Beaufort 60km Endurance Run 2012. Kebanyakkan peserta adalah dari negeri Sabah. Peserta Brunei yang ikut serta seramai 3 orang termasuk aku... eXtreme Runners... PANAS!!!


Ani masih ku mampu belusir... biasa the first 30km masih ku dapat belusir.


Nah kana putung tah ku jua... bini-bini pun dapat kalahkan aku ah...


Masih ku mampu angkat tangan arah jurugambar... walaupun dalam keaadan cuaca yang agak PANAS!!


Baru melimpasi sempadan Daerah Beaufort menuju Kuala Penyu... ani kira-kira 20-23km udah ku lalui


Selamat Datang ke Kuala Penyu... Ani jarak jauh yang sudah ku harungi kira-kira 27km. 


Jambatan lagi... udah pun APBIM 2012 naik jambatan.. nda pandai lari dari jambatan bah acara yang ku ikuti ani. hahahahahah... Aku cuma mampu berjalan saja bermula jarak 25km hinggalah ke garis penamat. Lututku mula sakit lagi...


Nah walaupun PANAS!!! sampat jua begambar atas jambatan....


Setelah sampai digaris penamat...... Masa ku dalam acara ani 8Jam 50Min dan menduduki tempat yang ke 16 dari 39 orang peserta.


Finisher Medal dan Baju Ultra-Running!!

Beaufort 60km Endurance Run 2012 adalah acara larian terakhir ku bagi tahun 2012. 







No comments: